Friday, April 21, 2006

Copper Snail Barrier

Since I practice organic gardening, I don't like to use any snail bait, and going out every night with a flashlight got old quick, so I invested in this copper barrier. I get it for .55 per sq ft, so each raised bed cost only about $13. I still haven't done them all, but I'm working on them one at a time. Now I have a use for the small left over odd and end pieces.


I left the bean seedlings out unprotected for 3 nights and they had some very minor damage. Could be snails, slugs or earwigs. Last year, I remember planting seedlings, and the next morning they would be COMPLETELY gone! Anyway, I decided to surround each seedling with the left-over copper barrier that I use all around my raised beds, to keep snails and slugs out. I figure once the beans are established, I can remove the barrier and use it to protect other seedlings that are ready to be transplanted.

I think the copper electrocutes the snails when their antenna's touch the folded over part at the top. I never see dead snails lying around (like you see with snail bait), they must just go home and rest.

But here is my favorite protection against snails:


Organic, Free Range Chickens - its good grub for them.

I had the area blocked off so the chickens wouldn't damage the new bean seedlings, but I decide to remove the barrier, so they could kick around in the soil and eat any earwigs that might be out and about.

6 Comments:

At 11:00 PM, Blogger 高合金鋼 said...

思念不過是簡簡單單的台北魚訊兩個字而已,一夜情留言板然而它卻是愛的升華,我不知道起重量,但我卻知道其能量可以台北魚訊讓人無休止的等待、等待。思念,我唯壹能做的就是台北一夜情平靜的等待和思念,和妳在壹起,我真的很快樂,免費魚訊 我不想生氣,但有時卻不能自我,魚訊網站我是不是太計較了,還是……當我最無助最傷心的時候,免費魚訊我不想讓妳看到我的悲傷,在妳外送茶坊面前我要做快樂的自己。

 
At 12:44 AM, Blogger 高合金鋼 said...

我也想忘記妳按摩半套,可做不到……其實妳並不是完美指油壓按摩得無可替代。妳永遠是不懂我的心思,不知道我為什麽會援-交即時通因為一件小事就能開心壹整天,援交妹也不知道我為什麽會因為壹句話而難過好多天,不懂我的任性,我的亂發脾氣,援-交即時通我的恨從哪裏來?為什麽我總是有那麽多脾氣,一夜情論壇總是那麽斤斤計較。

 
At 8:26 PM, Blogger 高合金鋼 said...

按摩半套 思念是台中援交寄思於念,揮不去的影子充溢思想,因為援-交line 妳已占領我的思想,叫小姐 使我不能自控,無法理會其他,念到的也只是妳約砲網 的名字以及妳的點點滴滴,兼職援 因為我的思想已容不下其他的人和事了。

 
At 11:58 PM, Blogger 高合金鋼 said...

to cost 免費魚訊advantage which Indian sibling has over other援-交line destinationslike Taiwan, Japan. ... Having moved at a snail’s pace for魚訊 many years, the company now has aggressive援交妹 plans to expand its power generation and一夜情留言板 mining capacities. NLC wants to 台北一夜情nearly

 
At 6:02 PM, Blogger 高合金鋼 said...

援交妹美女高雄援交外送茶服务。外約我们依照您的需求提供外送茶全套服务,援交日記区域包含大台北地区台中一夜情、台中的优质小姐外送茶服务。一夜情本站拥有各式各样的一夜情援交妹,指油壓18岁以下禁止进入。

 
At 6:05 PM, Blogger 高合金鋼 said...

按摩個人工作室Kung mahal mo, ipagsigawan mo . 外送茶坊1,125 likes. 炮友Kung mahal mo talaga ang isang tao, kelangan mo tong ipagsigawan, kahit may mahal 炮友na syang iba. Di masamang... 台中茶訊Facebook logo Email or Phone Password Keep me logged in Forgot your password? 指油壓Create Page

 

Post a Comment

<< Home